*
citesti...
TIFF 2011

De zece ani cu TIFF, interviu cu Tudor Giurgiu

După mulți/mulți ani, m-am întîlnit cu Tudor Giurgiu, ca să vorbim despre TIFF. Adică el să-mi vorbească și eu să-l ascult. A ieșit interviul de mai jos, pe care îl puteți citi integral în Foaia transilvană. 🙂

– Cum a început TIFF-ul?
– La început a fost aşa un fel de stare de lehamite combinată cu faptul că nu ştiam ce să fac, nu se făceau încă filme în România, mă gîndeam chiar să plec din ţară… Mă dusesem cu multe filme ale mele la festivaluri de scurtmetraj, am văzut festivaluri de lungmetraj, şi eram foarte frustrat că în alte ţări se puteau organiza la vreme aia festivaluri profesionist. România era una din ţările unde festivalurile se făceau amatorist.

Aşa ne-am gîndit să facem un festival mai mare. Am lucrat la ideea asta în jur de un an, am cerut sprijinul unor prieteni, am ajuns să lucrez cu un polonez, Stefan Laudyn, care este directorul festivalului de film din Varşovia şi, alături de alţi specialişti, am ajuns la numele festivalului, convingîndu-mă că, de fapt, singurul lucru care rezona la acel moment din România este Transilvania şi merită să capitalizăm interesul european şi mondial în jurul acestui concept şi nume.

– Cît de mare era festivalul pe atunci?
– Acum, dacă ne uităm la fotografii, e amuzant. Erau sălile de la Republica pe două treimi goale, cred că am avut în jur de 30 de filme, ţinea de vineri pînă duminică. Era un festival pe care noi am încercat să-l facem profesionist, toată eticheta de organizare era făcută, dar a fost o cale lungă şi cred că, dintr-un punct de vedere, a fost bine. Pentru că a fost important de produs echipa, oamenii venind de la mic spre mare şi nu s-au trezit cu ceva pe care să nu-l poată duce.

– La fiecare ediţie le mulţumiţi în special oamenilor – echipei care face posibil TIFF-ul în fiecare an. Cine a rămas din primele ediţii?

– Culmea e că la prima ediţie a venit un olandez care la vremea aia era voluntar şi călătorea prin Europa pe la mai multe festivaluri, el lucrînd la un mare festival, cel din Rotterdam, iar de atunci Rik Vermeulen a continuat să lucreze cu noi şi acum e directorul executiv al festivalului, Mihai Chirilov, directorul artistic, se ocupă de selecţia filmelor – nu ne ştiam foarte bine la vremea aia, a fost tot aşa un pariu în alb -, mai este lîngă noi Gabriela Bodea, care era la vremea aia directoare la RomâniaFilm… e un grup aşa de vreo zece oameni în total.

Citește continuarea interviului AICI

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Actualizări Twitter

  • RT @simonpegg: Ha I wrote 'waste' instead of 'waist'. Must have seemed a bit hard on myself. If you get my meaning.> 3 years ago
  • INJUST: Daca ma-ta are cratima, mama de ce nu are?> 5 years ago
  • Pierdut vointa sa muncesc. Ofer recompensa. In caz contrar, o declar nula!> 5 years ago
  • La asta nu m-am gandit. pentru #cluj . Ce inseamna un @danielrus la casa omului. As adauga baruri pe pontoane in unele zone de pe Somes.> 5 years ago
  • deja al doilea joc de cuvinte la care s-a mai gandit cineva inainte. call me mr. originality... si totusi the duck knight rises?> 5 years ago
