*
citesti...
Tot felul

La Roma, de două ori în patru săptămîni

Da, aşa e. Prima mea ieşire din ţară a fost la Roma la începutul lui decembrie. Aşa de bine a fost şi aşa noroc am avut, că am mai ajuns o dată, de Revelion. Nu am multe de spus despre Roma decît că e un oraş care trebuie văzut neapărat şi în care mi-am dat seama că, dacă eşti primar, un pic de dictatură nu strică nimănui, dacă miza e să păstrezi felul în care arată oraşul. Evident, am văzut majoritatea locurilor de prin albume şi altele mai ascunse, mulţumită excelenţilor noştri ghizi, cărora le mulţumesc pe această cale.

Un mic top le ce mi-a plăcut în Roma:

1. Cripta capucină: numai dacă ai stomacul tare şi un gust pentru macabru. ornamentaţiile de pe pereţi sînt făcute din oase de călugări, la fel şi candelabrele. Nu stai prea mult la coadă şi donaţia minimă – la Roma multe taxe sînt de fapt donaţii – e de un euro.

2. Grădinile cu portocali. Primii papagali văzuţi în stol în libertate. De văzut mai ales ziua, pentru panorama Romei. La cît de prost e luminată, nu merită efortul să bateţi dealurile pentru privelişti nocturne deasupra oraşului.În apropierea unei asemenea grădini e o găurică magică… o găsiţi şi prin ghiduri şi merită să o vedeţi. Atenţie, nu mîncaţi portocalele, sînt acre ca dracu’!

3. Mozaicurile din Mausoleul Sfintei Constanţa… aici mi-am dat seama că am nevoie de pchelari după ce un prieten mi i-a împrumutat pe ai lui.

4. Forul roman şi Palatinul… orice s-ar zice despre ruine, astea chiar că trebuie văzute. Mai ales porţile imense de la intrarea în for. Deşi vin la pachet în biletul de la Coloseum, forul şi palatinul rule!, părerea mea.

5. Bisericile… dacă faci două zile de biserici, chiar ai ce vedea… în afară de picturi şi sculpturi celebre, găseşti nişte vitralii de-ţi pică faţa. Mie mi-au plăcut cel mai mult cele de la Santa Maria Sopra Minerva. Şi, dacă tot ajungeţi acolo, nu rataţi elefantul din faţă.

Pentru data viitoare cînd ajungem la Roma a mai rămas Vaticanul şi muzeul aferent pentru care n-am avut chef să aşteptăm ore bune la o coadă kilometrică… în ploaie. Aşa că e musai să ne întoarcem. În curînd, pregătesc şi o galerie cu pozele de la Roma.

Discuție

Un gând despre &8222;La Roma, de două ori în patru săptămîni&8221;

  1. Da, da, vrem poze multe! Si vrem si noi cu voi data viitoare!

    Scris de dana | Ianuarie 18, 2010, 8:43 pm

Lasă un răspuns

