*
citesti...
Filme, Filme românești, TIFF 2009

De fapt, ce am eu cu Poliţist, adjectiv!?

La “Moartea domnului Lăzărescu” am empatizat tare de tot cu destinul tragic şi parcursul comic al bătrînului Dante, în  “4, 3, 2″-ul lui Mungiu am regăsit un portret foarte matur al brutalităţii sistemului comunist, dincolo de tragedia personală, “A fost sau n-a fost” mi se pare în continuare cel mai bine scris film românesc de după 1990… Deci, în concluzie, noul val e mişto şi băieţii ştiu ce fac. Şi ca să fac un joc de cuvinte de doi lei, mă bucur că noul val este acum pe val =)). Atunci, ce naiba n-o fi mers între mine şi “Poliţist, adjectiv”? N-am nimic cu polţiştii, poate doar nişte prejudecăţi minore moştenite pe filieră ereditar-naţională. N -am nimic cu Porumboiu – a se vedea cît am lăudat “A fost sau n-a fost”; oricum e unul dintre cei mai inteligenţi regizori tineri şi dincolo de ecran.

Atunci?

Atunci nu prea ştiu, dar la “Poliţist, adjectiv” mi-a lipsit ceva. Îi spuneam unui prieten că, dacă nu aş fi ştiut că e vorba de Porumboiu, poate că aş fi ieşit din sală în prima parte. Toate secvenţele alea lungi, obositoare, tot filajul, toate ţigările fumate de la un capăt pînă la celălalt, toate aşteptările mute. Da, ne-am prins, am înţeles viziunea regizorală, dar oricît de anti-comercial ar fi totul, totuşi nu cred că ar trebui să fiu lăsat să mă plictisesc în sală.

În plus, oare o să scăpăm la un moment dat de Mirabela Dauer, Angela Similea, Corina Chiriac? Chiar dacă par că au devenit un trademark al unor regizori, deja celebrele şlagăre din filme trag spre fundătura clişeelor.

Nu pot să mint şi să spun că nu am rîs la fazele cu dicţionarul, sau la scenele de familie, dar oare nu au fost prea puţine momentele astea pentru un film de aproape două ore?

Las toate întrebările de mai sus deschise, pentru că, după ce am văzut la TIFF “Poliţist, adjectiv”-ul lui Porumboiu, nu mi-am răspuns nici măcar la întrebarea: Mi-a plăcut mai mult decît nu mi-a plăcut?

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Actualizări Twitter

  • RT @simonpegg: Ha I wrote 'waste' instead of 'waist'. Must have seemed a bit hard on myself. If you get my meaning.> 3 years ago
  • INJUST: Daca ma-ta are cratima, mama de ce nu are?> 5 years ago
  • Pierdut vointa sa muncesc. Ofer recompensa. In caz contrar, o declar nula!> 5 years ago
  • La asta nu m-am gandit. pentru #cluj . Ce inseamna un @danielrus la casa omului. As adauga baruri pe pontoane in unele zone de pe Somes.> 5 years ago
  • deja al doilea joc de cuvinte la care s-a mai gandit cineva inainte. call me mr. originality... si totusi the duck knight rises?> 5 years ago
